You are here: Home AKTUALNOŚCI Aktualnośći KSM Źródło na wyjeździe wakacyjnym.

KSM Źródło na wyjeździe wakacyjnym.

IMG_3613.JPGLubaczów, 2017

24 lipca 2017r. wyruszyła grupa młodzieży (18 os) z Lubaczowa na pielgrzymkę do Litwy i Łotwy. Po 15-godzinnej podróży dotarliśmy do Trok, gdzie przywitała nas Pani przewodnik. W tym mieście była okazja zapoznać się z kulturą Karaimów, licznie zamieszkujących te tereny oraz zobaczyć zamek Wielkich Książąt Litewskich nad jeziorem Galve, zbudowany na początku XV wieku przez księcia Witolda. Po zwiedzaniu zamku udaliśmy się na Mszę Świętą do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Wilnie.

źródła : http://www.faustyna.eu/IMG_1919aa.jpg , http://www.faustyna.eu/IMG_2735a.jpg

Tuż przed zakwaterowaniem się w hotelu i odpoczynkiemspacerowaliśmy pięknymi ulicami Wilna.

Następnego dnia wstaliśmy bardzo wcześnie, by już o godzinie 7 tamtejszego czasu, by powitać Matkę Bożą Ostrobramską na Mszy Świętej i to właśnie z Nią rozpocząć nowy dzień.

źródła : http://www.faustyna.eu/101_2859.jpg , http://www.faustyna.eu/101_2850.jpg

Później, wraz z przewodnikiem udaliśmy się na dalsze zwiedzanie Wilna. Odwiedziliśmy między innymi Cmentarz na Rossie, a w nim miejsce pochówku urny z sercem Józefa Piłsudskiego. Około południa, wszyscy zafascynowani tym pięknym miastem wyruszyliśmy na Łotwę. Tym razem podróż trwała tylko kilka godzin i już pod wieczór zostaliśmy bardzo ciepło przywitani w mieście Jełgawa. Na miejscu czekał na nas tamtejszy kapłan - JurijsGorbacevskis oraz rodziny, które nas gościły w swoich domach.

Przez cały kolejny dzień zwiedzaliśmy rejon Jełgawski, w tym miejscowe zabytki sztuki i rzemiosła. Po południu wspólnie udaliśmy się na godzinny rejs statkiem po rzece Lelupie. Najwięcej wrażeń jednak przysporzył wszystkim tor wyścigowy, który był ostatnim punktem wycieczki w Jełgawie. Wszystkie te aktywności poprzedziliśmy poranną Mszą Świętą w Katedrze Najświętszej Maryi Panny w Jełgawie pod przewodnictwem Biskupa EdvardsaPavlovskisa - łotewskiego duchownego katolickiego polskiego pochodzenia, biskupa Jełgawy. Wieczorem udaliśmy się na odpoczynek do swoich rodzin, by kolejnego dnia być wypoczętym na podróż do Rygi.20706978_1721217127918727_333826957_o.jpg

Czwartek był bardzo wyczekiwanym przez nas dniem, gdyż w planie mieliśmy zobaczyć m.in. wspaniąłą plażę. Po porannym zwiedzaniu najciekawszych miejsc w Rydze w deszczu oraz po Mszy Świętej, wybraliśmy się busem do Jurmały, nad morze. Na szczęście deszcz minął i wszyscy mogliśmy korzystać z uroków plaży. Kąpaliśmy się, spacerowaliśmy, rozgrywaliśmy mecze w siatkówkę oraz piłkę nożną. Po powrocie do Jełgawy wspólnie z rodzinami wspominaliśmy miniony dzień przy kolacji.

W piątek nadszedł czas pożegnania z wszystkimi, którzy gościli nas na Łotwie i sprawili, że czuliśmy się tam jak w domu. Ruszyliśmy w drogę w stronę Agłony, gdzie mieści się Bazylika Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny - miejsce nazwane przez Łotyszy ich własną Częstochową.To właśnie w tej wyjątkowej dla pielgrzymów budowli nasz ksiądz - Tomasz Szady odprawił Mszę Świętą. Po chwili skupienia na modlitwie i obiedzie, wraz z koleżankami z Łotwy udaliśmy się nad jezioro położone niedaleko Bazyliki, by spędzić wspólnie czas.

Ostatnią noc naszej pielgrzymki spędziliśmy w domu pielgrzyma przy Bazylice, a w sobotę rano, o godzinie 5 spakowaliśmy nasze walizki i wspomnienia i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wieczorem zatrzymaliśmy się na Mszę Świętą w Bazylice Św. Anny w Lubartowiei wszystko zakończyliśmy grillem w Dachnowie. Dzięki świetnej organizacji pielgrzymki wszyscy wróciliśmy do domów zadowoleni, z fajnymi wspomnieniami i nawiązanymi nowymi przyjaźniami. Za ten czas wakacji i poznawania drugie go człowieka – Chwała Panu.